X

بخش بالایی وب سایت شمامل ، جستجو ، منوی اصلی و هدر

بخش میانی

محتوی نوشتاری

افزایش قد با بهره گیری از صفحات رشد یا صفحات اپیفیسیال

  بسیاری از مردم از ارتفاع خود ناراضی هستند 

اما آیا می توان چیزی درباره آن انجام داد؟

اگر از این سوال ها هم در ذهن شما می باشد، شما تنها نیستید برخی معتقدند تغذیه خوب یا تمرینات ویژه می تواند قد شما را به عنوان یک بزرگسال افزایش دهد 

 

این مقاله در مورد افزایش قد شما بعد از 18 سالگی بحث می کند

 

چه چیزی قد شما را تعیین می کند؟

قبل از بحث در مورد اینکه آیا ممکن است قد شما را به عنوان یک بزرگسال تغییر دهیم، مهم است که در نظر بگیرید که اولا چه چیزی قد شما را تعیین می کند .

 

پاسخ آسان ژنتیک است، اما این کل داستان نیست .

1 : مطالعه دوقلوها یکی از راه هایی است که دانشمندان تعیین می کنند که چه میزان ژنتیک بر بدن تاثیر می گذارد

 2: به طور کلی، قد در دوقلوها بسیار همبسته است. این بدان معنی است که اگر یک دوقلو بلند باشد، احتمالا دیگر نیز بلند می شود

3: بر اساس مطالعات انجام شده در دوقلوها، تخمین زده می شود که 60-80٪ تفاوت ارتفاع در بین افراد به دلیل ژنتیک است .

5: دیگر 20-40٪ به علت عوامل محیطی مانند تغذیه است

روند رشد در سراسر جهان نشانگر اهمیت عوامل تغذیه و شیوه زندگی است

یک مطالعه عظیم از جمله 18.6 میلیون نفر، تغییرات در ارتفاع را در طول قرن گذشته گزارش کرده است .

6: این مطالعه نشان داد که در بسیاری از کشورها، افراد متوسط در سال 1996 بالاتر از سال 1896 بودند .

بهبود تغذیه در این کشورها ممکن است سبب این تغییر شود

خلاصه

دانشمندان بر این باورند که تفاوت های ارتفاع در حدود 60-80٪ به علت ژنتیک و 20-40٪ به علت عوامل محیطی مانند تغذیه است. در بسیاری از کشورها ارتفاع متوسط در طول قرن گذشته افزایش یافته است

 

برای اکثر موارد، ارتفاع بعد از سن 18 افزایش نمی یابد

حتی با رژیم غذایی سالم، اکثر افراد بعد از 18 تا 20 سالگی افزایش نخواهند یافت.

 

دلیل افزایش ارتفاع خود به خود افزایش استخوان های شما می باشد، و به ویژه صفحات رشد شما

صفحات رشد یا صفحات اپیفیسیال، قسمت هایی از غضروف تخصصی در انتهای استخوان های طولانی شما هستند.

افزایش قد در درجه اول به دلیل طولانی شدن استخوان های بلند شما است، زیرا صفحات رشد هنوز فعال هستند یا باز .

 

9 : در پایان بلوغ، تغییرات هورمونی باعث می شود که صفحات رشد به سختی یا نزدیک شدن و افزایش طول استخوان ها متوقف شود

صفحات رشد نزدیک به سن 16 سالگی در زنان و بین 14 تا 19 ساله درمردان

10: اگرچه رشد واقعی استخوان های طولانی در اکثر بزرگسالان اتفاق نمی افتد، برخی تغییرات روزانه در ارتفاع معمولی هستند

علت این تغییرات در طول روز، فشردگی کمی از دیسک ها در ستون فقرات شما است

 

11: فعالیت های روزانه روی غضروف و مایع دیسک ها در ستون فقرات شما تاثیر می گذارد و موجب کاهش اندک در طول روز می شود

این افت در طول روز ممکن است تا حدود نیم اینچ (1.5 سانتی متر) باشد

 

17: برخی تحقیقات نشان داده اند که ارتفاع دیسک های ستون فقرات شما ممکن است از طریق بزرگسالی جوان افزایش یابد، اما تاثیر بر روی ارتفاع کلی حداقل است.

 

خلاصه

برای اکثر افراد، به علت بسته شدن صفحات رشد در استخوان، ارتفاع از 18 تا 20 سالگی افزایش نخواهد یافت. فشرده سازی و فشرده سازی دیسک ها در ستون فقرات شما باعث تغییرات کوچکی در طول روز می شود .

هیچ ورزش یا تکنیک کشش نمیتواند شما را بلندتر کند

یک اسطوره قدیم معمول این است که تمرینات خاص یا تکنیک های کشش می تواند شما را بلندتر کند

بسیاری از مردم ادعا می کنند که فعالیت هایی مانند حلق آویز کردن، کوهنوردی، استفاده از جدول تناوبی و شنا می تواند قد شما را افزایش دهد.

متاسفانه شواهد خوبی برای حمایت از این ادعاها وجود ندارد .

 

12: درست است که قد شما کمی به دلیل فشرده سازی و فشرده سازی دیسک های غضروفی در ستون فقرات شما کم است

 

13: با فشرده کردن دیسک های خود، برخی از این فعالیت ها می تواند به طور موقت ارتفاع خود را به میزان بسیار کم افزایش دهد .

با این حال، این یک تغییر واقعی در ارتفاع نیست، زیرا هر گونه تغییر به سرعت تغییر می کند

لذا ورزش های کششی بر روی ستون فقرات می تواند 2 تا 3 سانتی متر روی افزایش قد اثر بگذارد.

جهت بررسی افزایش قد خود با دکتر ترابی کارشناس طب سنتی و سوزنی مشاوره کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 




ثبت نظر

بالا